torsdagsmys på hans aanruds veg

Kategori: Allmänt

Jag har nu lyckats med det som tidigare skulle vara en enorm bedrift. Jag har varit vaken hela vägen till och från jobbet i två dagar! Orsaken till detta är att mina underbara vänner här i huset låtit mig ha bilen. Det var tamejfan det skönaste jag varit med om på länge. Att kunna spara en hel halvtimma på morgonen och eftermiddagen för att ta mig till och från Ranheim.

När jag ändå är inne på biltrafik här i Trondheim kan jag passa på att tillägga att det finns trafikljus utplacerade både före och efter varje rondell. Detta resulterar i att det alltid är köbildning i rondellerna. Vägbulor finns det gott om, dessa är ofta omarkerade så det gäller att inte bli förvånad när man helt plötsligt flyger upp i taket då man kör bil. Det finns ofta en egen vägfil för buss och taxi, men helt plötsligt kan dessa filer ta slut och därför är du ofta väldigt vilsen bakom ratten då du måste vara uppmärksam på att svänga hit och dit med jämna mellanrum.

Nog om detta, nu ska jag städa inför helgens besök och sedan laga mat lagom till halv åtta hos mig. Imorgon blir det julbord och fest, jag hoppppaaaasssss att inte kvällen slutar på Backstage!

Klem

Kommentarer


Kommentera inlägget här: