allvarligt

Kategori: Allmänt

Jag åkte hem i fredags. Till Östersund där jag har min familj och mina vänner, gissa om jag var glad?

Lyckan blev kortvarig och huvudvärken tog över, efter ihållande värk hela lördagen och en tidig kväll vaknade jag på söndagen med en smärta som kändes som något i stil med "nu är det färdigt för dig, Elin". Så, in på akuten och spendera dagen där med blodprov, urinprov samt ryggmärgsprov. Vid 16 kom en sköterska som sa att han skulle bli strypt om jag inte stannade över natten. Stackars karl, tänkte jag och fick väl offra mig att stanna över natten då. Feber hade jag också, och en sänka som var över 100 då den ska ligga under 5. Alex, den ängeln, bodde med mig på sjukhuset mellan söndag och måndag, vi såg på film och myste - trots att det är ganska svårt att mysa ordentligt på ett sjukhus. Igår blev jag väckt 6 på morgonen av att jag fick en nål i armen, blodprov igen med andra ord. Febern var kvar och jag fick piller så jag kunde somna om. Efter vääärldens längsta dag då jag träffade typ 10 olika pers så kom en sköterska och sa att jag fick åka hem om jag ville, bara jag kom tillbaka idag. Jaha, det var bara att tacka och ta emot beskedet att få åka hem så då gjorde jag det. Efter gårdagens Biggest Loser-final kände jag mig trött och gick och la mig, utan att ta ett enda piller. Imorse vaknade jag utvilad, hade sovit heeela natten. Åkte ner på sjukan med mor och tog nytt blodprov, ingen feber idag. YES! Sen kom självaste doktorn som man gärna hade pratat med redan igår och sa att jag var utskriven, de skulle höra av sig om de hittade något om virus vilket de misstänker. Men jag hade ingen bakterie i blododlingen och ingen hjärnhinneinflammation. Sänkan var dessutom på väg ner.

Tur i oturen med andra ord.
Blir hemma nu resten av veckan för att bara mysa, känns väldigt bra faktiskt!

PUSS & KRAM

Kommentarer


Kommentera inlägget här: