jag älskar alex

Kategori: Allmänt

Det är helt otroligt vad tiden går fort. Nu är jag inne på min fjärde vecka på dagis och jag har varit i Norge i en månad redan. Allt går bara fint, trots att det är otroligt tungt att bo så många så nära inpå varandra så har vi flera mysiga stunder som kommer finnas med i minnet länge, länge.

Jag trivs otroligt bra på jobbet, det svåraste är att ta sig upp och iväg varje morgon. Åker en buss hemifrån och byter i centrum, åker alltid hemifrån en timme innan jag ska vara på jobbet.

Fick första lönen i fredags. Döm av min förvåning när jag öppnade lönespecifikationen och fick se att jag tjänat ihop 460 NOK. Efter några ilskna mail till Adecco fick jag idag svar att jag missat att "fullföra" mina timregistreringar och att jag därför inte fått lön.  Av någon konstig anledning fick jag trots det mail om att timrapporteringen var genomförd och godkänd. Arg.
Den trevliga människans skulle kolla upp möjligheten att få denna lönen före nästa, frågan är bara om det är värt det då nästa utbetalning är redan nästa fredag. I Norge är det väldigt många företag som betalar ut lön var 14e dag :)

Nu ska jag och finaste baka chokladbollar som vi kan mumsa på till Biggest Loser.
Jag kommer hem nästa helg!
LOVE

Kommentarer


Kommentera inlägget här: