jag tycker om trondheim

Kategori: Allmänt

Det är så fint här. Staden har trätt i en höstskrud och med jämna mellanrum kikar höstsolen fram och tydliggör alla fina skiftande färger. Gick över förväntan att köra bil här, så vi lyckades droppa några CV;n. Var dock många säsongsjobb som går mot sitt slut så de tipsade om att komma tillbaka i samma veva som produktionen är på topp igen. Har registrerat mig på massa norska jobbsidor i hopp om att få napp någonstans. Sista utvägen är äldreboende eller bageriet där Stina och Gunnar jobbar. Deras arbetstider är från 24 och tills de är klara, sen sover de hela dagarna och vaknar på kvällen. Är inte jättesugen på det jag inte..

På fredag har C lovat att ta lite kort på mig och A. 4 månader firar vi då, helt galet. Och jag har aldrig varit så tokig i någon som jag är i Alex.

Nu ska jag montera upp klädstången, göra lite snyggt på rummet för att sen se om det är några tappra arbetare som vill ha hämtning på slakteriet.

Kommentarer

  • Frida Ericsson säger:

    Elin, du är jättesaknad här i Ås !!

    Här om dagen, var de en liten tjej som kom fram till mig och frågade " Du, vet du vart Elin är? "

    De är sant, jag lovar ! du är saknad elin, de ska du veta ! Och jag tror Melton saknar dig en del hon också.....

    puss

    2010-10-12 | 19:27:51

Kommentera inlägget här: