kort kortare helg

Kategori: Allmänt

Jag och A körde hem till Östersund i fredags. Eller, vi klarade oss fint tills vi befann oss mellan näst sista och sista tunneln i Nörge. Gasen fanns inte och bilen dog. Vid ett återupplivningsförsök började hjärtat slå igen och vi gled in genom tunneln. I samma veva sa gasen upp sig -igen. Som tur var hade vi fart nog att rulla in på en SOS-ficka där i parkerade. 1,5 timme tog det innan forden hostade igång och jag körde som en biltjuv för att ta oss ur tunneln. Vi kom hela vägen till Stjördal innan den åter igen bestämde sig för att sluta andas. Tommy hämtade oss och bogserade hem oss, hela vägen till Mekonomen Östersund. Kom hem mitt i natten och jävlar i mig vad slut man var i kropp och knopp. Lördagen var fin, stadsbesök och middag för Oscar som blir myndig imorgon. Idag har jag inte gjort någonting och nu ska jag sätta mig bakom ratten igen och åka tillbaka till T-heim. Korta jävla helg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: