makalösa måndag

Kategori:

Måndag igen. Typ veckans bästa dag, jag ääälskar måndagarna. Jobbar mellan 16 och 19, tre fantastiskt roliga lektioner med ambitiösa tjejer som vill väldigt mycket med sin ridning. Det sporrar mig och får mig ganska ofta att stamma fram det jag vill ha sagt, bara för att jag blir så till mig.

På måndagarna sover jag tills jag vaknar, sedan kliver jag upp, dricker kaffe, läser tidningen och förflyttar mig sedan hit till soffan. Här läser jag bloggar och lite annat smått och gott samt gör lite nytta, nyss färdig med lektionsplanering. Sedan blir det städning och småplock till ca 13 då jag brukar bege mig ut till Lasse och fixa, dona och rida honom innan jag börjar jobba. Sedan är jag klar i en så behaglig tid att jag kan bege mig hem, ta en dusch och dunsa ner i soffan framför Idol (sista måndagen att göra det visserligen men..).
 
Å, VÄLKOMMEN MÅNDAG!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: